enflasyon emeklilik ötv döviz akp chp mhp
DOLAR
7,3868
EURO
8,9471
ALTIN
437,44
BIST
1.466
BITCOIN
$31.313
ETHEREUM
$1.315,8600
BITCOIN CASH
$0,3452
LITECOIN
$0,2592
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Çok Bulutlu
5°C
İstanbul
5°C
Çok Bulutlu
Cuma Parçalı Bulutlu
9°C
Cumartesi Yağışlı
11°C
Pazar Parçalı Bulutlu
12°C
Pazartesi Yağışlı
14°C

Bilim Dünyası Korku İçinde, Her Şey Başa Mı Dönecek?

Bilim Dünyası Korku İçinde, Her Şey Başa Mı Dönecek?
17.12.2020
0
A+
A-

ABD'nin Alaska eyaletinde Pfizer/BioNTech'in geliştirdiği corona virüsü aşısını olan iki sağlık çalışanının alerjik tepki gösterdiği ortaya çıktı. Bartlett Bölge Hastanesi'nde çalışan sağlık çalışanlarından birinin aşı olduktan 10 dakika sonra fenalaştığı ve nefes almakta güçlük çektiği açıklandı.

Corona virüsü aşıları dünyanın birçok bölgesinde kullanılmaya başlanırken iki Türk bilim insanının kurduğu BioNTech ile Pfizer’ın geliştirdiği corona virüsü aşısı ile ilgili korkutan bir gelişme yaşandı…

ABD’nin Alaska eyaletindeki Juneau kentindeki Bartlett Bölge Hastanesi’nde görevli iki sağlık çalışanı Pfizer ve BioNTech’in corona virüsü aşısını olduktan sonra fenalaştı. Salı akşamı diğer meslektaşlarıyla aşı olan bir kadın çok kısa bir süre içerisinde ağır alerjik tepki verdi.

10 DAKİKADA FENALAŞTI

Hastanede bakıma alınan orta yaşlı kadının daha önce hiç alerjisi bulunmadığı belirtildi. Yoğun bakıma kaldırılacak kadar ağır duruma gelen kadının solunum yollarının şiştiği ve cildinde izler çıktığı açıklandı.

İsmi açıklanmayan sağlık çalışanının aşı olduktan 10 dakika içinde fenalaştığını açıklayan yetkililer, alerjik reaksiyonu ortadan kaldırmak için bir antihistamin aldığını da söyledi.

İKİNCİ SAĞLIK ÇALIŞANININ GÖZLERİ ŞİŞTİ

Corona aşısı olduktan sonra alerjik tepki gösteren diğer sağlık çalışanının da 10 dakika içinde semptom gösterdiği açıklandı. New York Times, ismi açıklanmayan bu sağlık çalışanının gözlerinin şiştiği, başının ağrıdığı ve boğazında kaşıntı hissi meydana geldiğini yazdı. Hastane yönetimi acil servise gönderilen sağlık çalışanına müdahale edildikten sonra taburcu edildiğini açıkladı.

İNGİLTERE’DE DE BENZERİ OLDU

Sağlık çalışanı ile ilgilenen Dr. Lindy Jones, “Yüzünde ve göğsünde kızarıklıklar çıkmaya başladı. Kalp atışı çok yüksekti ve nefes darlığı yaşıyordu. Semptomları kısa sürdü fakat daha sonra tekrar ortaya çıktı. Geceyi yoğun bakımda geçirdi” açıklamasını yaptı.

Olay ile ilgili olarak Pfizer bir açıklama yaptı. Pfizer, yerel sağlık çalışanları ile çalıştıklarını ve yaşananları yakından takip ettiklerini duyurdu. Pfizer, “Gelişmeleri yakından izliyoruz ve bütün ağır alerjik reaksiyonları gözlemliyoruz. Paketleme dilinde gerekirse bunu ekleyeceğiz” açıklamasını yaptı.

Daha önce Birleşik Krallık’ta da iki sağlık çalışanı benzer sorunlar yaşamıştı. ABD Ulusal Gıda ve İlaç Dairesi, alerjisi olan bireylerin aşı olmadan önce doktorlarına danışmaları gerektiğini duyurmuştu.

Kaynak; SÖZCÜ

[zombify_post]

ETİKETLER:
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.